Tisztelt Ügyfeleink!
Ezúton tájékoztatjuk tisztelt ügyfeleinket, hogy Magyarország Chicagói Főkonzulátusa 2020. május 18-tól korlátozottan újra megnyitja ügyfélszolgálatát.
Ügyintézés kizárólag előzetes időpontfoglalással lehetséges, telefonon hétfőn és pénteken 10-12 óra között, illetve egyéb időpontokban email-en a consulate.chi@mfa.gov.hu címen.
Az újrainduló szolgáltatások azonban nem teljeskörűek, a konkrét ügytípusokra vonatkozó részletes információkat, illetve a szolgáltatások igénybevételének egyéb speciális feltételeit és körülményeit az alábbiakban közöljük.
Ügyfeleink egészségének védelme érdekében a személyes ügyfélfogadás során ideiglenes intézkedések vannak érvényben, ezért az ügyfélfogadó helyiségben csak az ügyintézésben közvetlenül érintett személyek tartózkodhatnak.
Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a Főkonzulátusnak helyt adó irodaházba lépéskor kötelező az arcot takaró maszk viselése, ennek hiánya esetén az irodaház személyzete nem fogja engedélyezni a belépést. Megérkezést követően a maszk viselése a Főkonzulátus ügyfélterében is az ügyintézés alapfeltétele.
A korlátozott ügyfélfogadás miatt kérjük szíves megértésüket és türelmüket, bízunk benne, hogy az egészségügyi helyzet fokozatos javulása esetén szolgáltatásainkat mielőbb újra tudjuk indítani.
Továbbra is jó egészséget kívánunk!
A Külgazdasági és Külügyminisztérium rendelkezései szerint jelenleg az alábbi ügytípusok válnak elérhetővé az ügyfélszolgálatunkon:
Gyermek születésének hazai anyakönyvezése, úti okmány igénylése
Útlevél és E-szig (személyi igazolvány) kérelmek korlátozottan az alábbi esetekben
- azon állampolgárok esetében kerülhet sor az útlevél vagy E-szig. kérelem átvételére, akiknek legfeljebb 3 hónapon belül lejárt, illetve legfeljebb egy hónapon belül le fog járni az úti okmánya
- amennyiben a helyi előírások szerint hosszabb érvényességű okmány szükséges a tartózkodáshoz
- gyermekek kérelmei
Vízumkérelmeket korlátozottan, kizárólag rövid távú „C” típusú vízumtípusra, az alábbi kiemelt esetekben lehet benyújtani
- kiemelt nemzetgazdasági érdekből történő beutazások esetében, beleértve ebbe a magyarországi gazdasági infrastruktúra, gépek, szerelősorok összeállításához, üzemeltetéséhez, karbantartásához szükséges személyzet vízumkérelmeit is
- válságkezeléssel összefüggő feladatokkal, az egészségügyi veszélyhelyzet elhárításával és alapvető fontosságú szolgáltatások nyújtásával kapcsolatos beutazások esetében (ebbe beletartoznak orvosi-egészségügyi szakszemélyzet, illetve a kutatók is)
- esetleges egyedi, különös okból méltányolható célú beutazások (haláleset, családon belüli betegség, egyéb vis maior) esetén a kérelmek befogadhatóságához a Külgazdasági és Külügyminisztérium előzetes engedélye szükséges
- tranzit célú beutazásokra irányuló kérelmek (Magyarországon keresztül hazajutni kívánó, vízumkötelezett harmadik országbeli állampolgárok)
- EGT-állampolgár családtagja által benyújtott kérelmek
Ezúton hívjuk fel a vízumkérelmezők figyelmét, hogy vízumkérelmek esetében a Magyarországra történő utazás során az egyes érintett országokba való belépés, tranzitálás feltételeinek való megfelelés, a vonatkozó szabályokról való tájékozódás az ügyfél feladata és felelőssége. Az érvényes vízum birtokában (és az egyéb beutazási feltételek teljesítése esetén) is a határok átlépése csak a 81/2020. Korm rendelet 4. § (1), (2) és (5) bekezdésében, továbbá a 4/A. §-ban meghatározott kivételekkel lehetséges; a jogszabályban meghatározott esetekben az egyedi felmentés beszerzéséről az ügyfélnek magának kell gondoskodnia, ebben konzulátusunk nem tud segítséget nyújtani.
Postai úton az alábbi kérelmek nyújthatók be
- diplomáciai felülhitelesítés
- másolat/fordítás hitelesítés
- erkölcsi bizonyítvány igénylés
- haláleset hazai anyakönyvezése
- családi állapot igazolás
- anyakönyvi okirat kiállítás
A felsorolt ügyek benyújtása esetén érvényes okmányról készített másolat beküldése szükséges.