Tisztelt Ügyfeleink!

 

Ezúton tájékoztatjuk tisztelt ügyfeleinket, hogy Magyarország Chicagói Főkonzulátusa 2020. május 18-tól korlátozottan újra megnyitja ügyfélszolgálatát.

 

Ügyintézés kizárólag előzetes időpontfoglalással lehetséges, telefonon hétfőn és pénteken 10-12 óra között, illetve egyéb időpontokban email-en a consulate.chi@mfa.gov.hu címen.

 

Az újrainduló szolgáltatások azonban nem teljeskörűek, a konkrét ügytípusokra vonatkozó részletes információkat, illetve a szolgáltatások igénybevételének egyéb speciális feltételeit és körülményeit az alábbiakban közöljük.

 

Ügyfeleink egészségének védelme érdekében a személyes ügyfélfogadás során ideiglenes intézkedések vannak érvényben, ezért az ügyfélfogadó helyiségben csak az ügyintézésben közvetlenül érintett személyek tartózkodhatnak.

 

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a Főkonzulátusnak helyt adó irodaházba lépéskor kötelező az arcot takaró maszk viselése, ennek hiánya esetén az irodaház személyzete nem fogja engedélyezni a belépést. Megérkezést követően a maszk viselése a Főkonzulátus ügyfélterében is az ügyintézés alapfeltétele.

 

A korlátozott ügyfélfogadás miatt kérjük szíves megértésüket és türelmüket, bízunk benne, hogy az egészségügyi helyzet fokozatos javulása esetén szolgáltatásainkat mielőbb újra tudjuk indítani.

 

Továbbra is jó egészséget kívánunk!

 

A Külgazdasági és Külügyminisztérium rendelkezései szerint jelenleg az alábbi ügytípusok válnak elérhetővé az ügyfélszolgálatunkon:

Gyermek születésének hazai anyakönyvezése, úti okmány igénylése

Útlevél és E-szig (személyi igazolvány) kérelmek korlátozottan az alábbi esetekben

  • azon állampolgárok esetében kerülhet sor az útlevél vagy E-szig. kérelem átvételére, akiknek legfeljebb 3 hónapon belül lejárt, illetve legfeljebb egy hónapon belül le fog járni az úti okmánya
  • amennyiben a helyi előírások szerint hosszabb érvényességű okmány szükséges a tartózkodáshoz
  • gyermekek kérelmei

Vízumkérelmeket korlátozottan, kizárólag rövid távú „C” típusú vízumtípusra, az alábbi kiemelt esetekben lehet benyújtani

  • kiemelt nemzetgazdasági érdekből történő beutazások esetében, beleértve ebbe a magyarországi gazdasági infrastruktúra, gépek, szerelősorok összeállításához, üzemeltetéséhez, karbantartásához szükséges személyzet vízumkérelmeit is
  • válságkezeléssel összefüggő feladatokkal, az egészségügyi veszélyhelyzet elhárításával és alapvető fontosságú szolgáltatások nyújtásával kapcsolatos beutazások esetében (ebbe beletartoznak orvosi-egészségügyi szakszemélyzet, illetve a kutatók is)
  • esetleges egyedi, különös okból méltányolható célú beutazások (haláleset, családon belüli betegség, egyéb vis maior) esetén a kérelmek befogadhatóságához a Külgazdasági és Külügyminisztérium előzetes engedélye szükséges
  • tranzit célú beutazásokra irányuló kérelmek (Magyarországon keresztül hazajutni kívánó, vízumkötelezett harmadik országbeli állampolgárok)
  • EGT-állampolgár családtagja által benyújtott kérelmek

 

Ezúton hívjuk fel a vízumkérelmezők figyelmét, hogy vízumkérelmek esetében a Magyarországra történő utazás során az egyes érintett országokba való belépés, tranzitálás feltételeinek való megfelelés, a vonatkozó szabályokról való tájékozódás az ügyfél feladata és felelőssége. Az érvényes vízum birtokában (és az egyéb beutazási feltételek teljesítése esetén) is a határok átlépése csak a 81/2020. Korm rendelet 4. § (1), (2) és (5) bekezdésében, továbbá a 4/A. §-ban meghatározott kivételekkel lehetséges; a jogszabályban meghatározott esetekben az egyedi felmentés beszerzéséről az ügyfélnek magának kell gondoskodnia, ebben konzulátusunk nem tud segítséget nyújtani.

 

Postai úton az alábbi kérelmek nyújthatók be

  • diplomáciai felülhitelesítés
  • másolat/fordítás hitelesítés
  • erkölcsi bizonyítvány igénylés
  • haláleset hazai anyakönyvezése
  • családi állapot igazolás
  • anyakönyvi okirat kiállítás

 

A felsorolt ügyek benyújtása esetén érvényes okmányról készített másolat beküldése szükséges.